top of page

REFUND POLICY

Een juridische disclaimer

De uitleg en informatie op deze pagina zijn slechts algemene en hoogwaardige uitleg en informatie over hoe u uw eigen document met een restitutiebeleid kunt schrijven. U mag dit artikel niet beschouwen als juridisch advies of als aanbevelingen voor wat u daadwerkelijk moet doen. Wij kunnen immers niet van tevoren weten wat het specifieke restitutiebeleid is dat u wilt invoeren tussen uw bedrijf en uw klanten. Wij adviseren u juridisch advies in te winnen, zodat u uw eigen restitutiebeleid beter begrijpt en kunt opstellen.

Restitutiebeleid - de basis

Dat gezegd hebbende, is een restitutiebeleid een juridisch bindend document dat bedoeld is om de juridische relatie tussen u en uw klanten vast te leggen met betrekking tot hoe en of u hen een restitutie verstrekt. Bedrijven die online producten verkopen, moeten soms (afhankelijk van de lokale wet- en regelgeving) hun retourbeleid en restitutiebeleid voor producten vermelden. In sommige rechtsgebieden is dit nodig om te voldoen aan de wetgeving inzake consumentenbescherming. Het kan u ook helpen juridische claims te voorkomen van klanten die niet tevreden zijn met de door hen gekochte producten.

Wat moet er in het restitutiebeleid staan?

Over het algemeen worden in een restitutiebeleid de volgende kwesties behandeld: de termijn waarbinnen u om restitutie kunt vragen; zal de terugbetaling volledig of gedeeltelijk zijn; onder welke voorwaarden de klant zijn geld terugkrijgt; en nog veel meer.

bottom of page